Paper Art Biennale 2018 à Haacht en Belgique

J’expose aux côtés de nombreux artistes papier internationaux au Centre Culturel Communal “Den Breughel” à Haacht du 23 février au 4 mars 2018.

A cette occasion vous pourrez voir, mes œuvres en papier de plantes : les kakemonos “Elles”, le livre objet “Lien” et la robe “Rivière amoureuse 3″.

Lors de cet événement je propose des workshops autour de la création en papier de plantes :
– un stage de 2 jours à l’abbaye de Mallone près de Namur “Pulpes et fibres brutes” le samedi 24 et dimanche 25 février 2018.
Renseignements et inscriptions : aidee@camigraphie.org ou 033 619 636 216
– un workshops de 2h “Fabrication de papiers de dentelles végétales” au Centre Culturel Communal “Den Breughel” à Haacht le 28 février 2018.
– un workshops de 2h “Connaissance sensible, l’expérience du papier” au Centre Culturel Communal “Den Breughel” à Haacht le 28 février 2018.
Renseignements et inscriptions : Maurice Van der Speeten artksp@gmail.com

 

Paper Art Biennale 2018 à Haacht en Belgique

The vision for the Paper Art Biennale is to create an exciting new platform for discovering and presenting the very best international paper art artists, showing ambitious works made by leading and emerging craftsmen, and to provide an experimental space for imaginative new ways to experience and enjoy this craft as a fascinating, thought provoking and inspirational art form.
The exhibition will enable participants to have their work recognised for excellence within an international context.
It will be attended by international audiences, and will offer an exciting platform for discussion and critical debate.
The exhibition will once again celebrate the values of crafts practice by bringing together works from around the world, that expresses imaginative contemporary ideas through an understanding of materials, skills and traditions.
We welcome inspirational works which aim to challenge perceptions of craft, whether through scale, technique, design, interpretation of materials or display, including installations.
As proved over the last few years the biennial aims to attract an interest ofthe  professional art community such as curators, gallery owners, collectors who are always searching for new talents.